Pazar, Kasım 1

THE Boondock Saints- ŞEHRİN AZİZLERİ-arşivimden 20



Bu filmi izlemekte geciktiğim için kendimi kınıyorum hatta güzelce bir pataklıyorum.99 yapımı bu film tipik bir ganster filmi değil kesinlikle.Normalde oyuncu listesini direkt vermem ama burada veresim geldi:Willem Dafoe, Sean Patrick Flanery, Norman Reedus, David Della Rocco, David Ferry...Başta çalan müzik ve kilise sahnesiyle filmin orjinal olduğunu anladım.Konusunu anlatmakla da duygusunu alabileceğiniz bir film değil.Bazen bu tür filmlerden aldığım zevk yüzünden bir yanımın sadist olduğunu düşünüyorum.Mcmanus kardeşlere -ikisi manyak güzel bir uyum yakalamışlar ,özellikle murphy 'e bayıldım- kendinizi kaptırıveriyorsunuz.Onlar adam biçerken siz filmin felsefesi üzerine kafa yoruyorsunuz . İllaki bahsetmem gerekirse biraz,arkadaşlarına yardım ederken,birkaç mafyayı öldüren Mcmanus kardeşlerin ,bu olaydan çok güzel bir şekilde paçayı sıyırıp hatta bununla şehrin melekleri diye anılmalarıyla başlıyor herşey.Dünyadaki kötülüğün temizlenmesini kendilerine görev sayıp şehirde yalnızca kötüler arasından seçtikleri insanlarla katliam yapıyorlar .Tabi bu arada pek bir inançlılar,haçlarını ve kiliseye gitmeyi asla unutmuyorlar.Tabi insanları öldürmeden diz çöktürüp okudukları dua ise sizi bitiren nokta oluyor.Tabi devamında gelişenler daha da büyüyor,babaları ortaya çıkıyor ve neredeyse kurumsallaşıyorlar vs vs.



Sanırım işin dini kısmı ve kötülüğün temizlenmesi konusu bu filmi mükemmelleştiren unsurlar.Öldürmenin kötü olduğunu biliriz,işte dinen yasak olduğunu vs biliriz ama içimizde biryerde adaletin başka şekilde de sağlanabileneceğini haykıran ama bastırdığımız bir kısım vardır ya bunu açığa vuruyor bu film.Tabi bunu da abartmamak lazım her insan aslında sadisttir,içimizde zincirlidir gibi bir genellemeye varmıyorum sakın ha- bazılarında öyledir ama neyse-.Neyse sonuçta vaktinizin boşa gitmeyeceği harika bir film.2.cisi kapıdaymış bir de ,hatta çıkmış bile olabilir.Onu gerçek zamanlı izlemek nasip olacak hiç değilse,birazcık yaşlanmışlar elbet ama olsun,10 yılda neler değişmiyor,iyi seyirler izleyecek olanlara...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BURAYA BAKIN BİR DAKİKA!


Burada bulunduğunuz her saniye yaşadığınız evrene büyük katkılar sağlayacak demek isterdim ... Ancak tek söyleyebileceğim, kahvenizi alın da oturun ... Yani demek istediğim, hoşgeldiniz her kimseniz...