Cumartesi, Eylül 12

NICHOLAS CAGE- Portre:2



Bu adama başlık açmasam tüm sinema hayatıma ihanet etmiş gibi hissederdim sanırım ,tamam o kadar da ağır olmazdı ama gerekliydi işte.İzlediğim filmleri anlatılmak istendiği gibi anladığım zamanlardan beri -bu da ortaokul başlarına tekabül ediyor sanırım,daha önceki yıllarda bir filme karşı bir duygu hissettiğimi hatırlamıyorum pek ve bu da kriterim oldu- bu adam benim hayatımda.Hayatımdan bir sürü insan geldi ,geçti ama Cage hep vardı.Her filmini bildiğim ve hazmetdiğim tek adam o.Sanki onun gelişimi gözümün önünde oldu ,işte bu acemi halleri işte burada kendini buldu,burada en iyi bakışını yaptı ,bu en şevkatli hali vs vs.Lisedeyken beğendiğimi söylediğim kimseler hey bu adam yakışıklı değil ki derlerdi.İşte bu onların bittiği andır.Onu nasıl bir çırpıda sildiniz?Sizi sivri bir kazığa oturtabilirim ya da daha uzun yollu ama zevkli işkence yollarını keşfedebilirim üstünüzde ,bu ne sığlıktır!İşte böyle derdim içimden.Şimdi daha uygarım,sadece ölmelisin ,ölmelisin diyorum kısaca -çok da abartılı değil ha ,ne de olsa doğa kanunu insanlar gerçekten ölmeli değil mi ,sadece bunu dile getiriyorum-Herneyse ortalığı anılarım köşesiyle batırmadan karakterime dönüyorum.
Sevgili Nicholas cage buradan...şuradan...herneyse fan clublerde yazarlar ya özellikle vatandaşlarımız hollywood delikanlılarına 'bilmem ne seni çok seviyorum duy sesimi 'falan o aklıma geldi .Durum içler acısı bu konuda ,şuan aklıma gelen tek gerçekçi yol dört ve üçüncü elleri de geçtikten sonra menajerine ulaşıp ona not bırakmak ,önemli bir kişi olduğunuza inandırıp ,bir telefon görüşmesi koparabilmektir ya da katrilyon ihtimalleriyle bir kitapçıda karşılaşırsınız falan.-Lisedeyken bir şekilde bir popçunun menajerinin numarası geçmişti elimize,en azından biz öyle olduğundan emindik,peki ne yaptık, merhaba ben bilmem ne gazetesinden köşe yazarı şuyum, ... ile röportaj yapmak istiyorum yazıp,mesajı okumalarını dileyip, kendimizce onları oynatmış ve dalgamızı geçmiştik.Tamam saçma biliyorum ama o zaman çok eğlenmiştik.- Yine aynı şeyi yaptım işte anılarım meselesi yani,kendimden arınmak ,bir daha toksine bulanmamak istiyorum!
Cage'in o koca koca mavi gözlerini en iyi hangi filmde görebiliriz derseniz City of Angel derim,aynı anda hem ıslanmış kedi yavrusu, hem de koca bir boru yutup akşam ne yedim de böyle oldu ki suratına sahip olduğu filme de tabi.




Snake Eyes'de sevilesi sayılmayan ama uyanık,The Family Man'de kafa karıştıran ve şükrettiren, Face of Face 'te önce uyuzun teki sonra pek iyi sonra yine uyuzun teki olabilendir o.Corelli'nin Mandolini'nde nötr kalırken,National Tresure'da ne kadar zeki olduğundan dem vurursunuz.Televizyonda 8 mm'ye bakarken bir yerinize kramp girer,sıra 60 Saniye'ye gelince aklınızda kalan Jolie'nin sarı ve ona yakışmayan saçları kalır sadece.Çünkü televizyonda onu ışıl ışıl parlatan filmleri nadiren yayınlanır.3900 kez City of Angels 'ı yayınlayan Trt'ye sırf bu yüzden binlerce teşekkür edilebilir.Show'da yayınlanmış ,adada geçen uyuz bir filmi vardır ki adını hatırlamakta güçlük çektiğim tek filmidir.Fakat olur böyle şeyler,bir sefer bile 5 'ten düşük almasak ,yüksek notun kıymeti kalmazdı değil mi? Ghost Rider'da tam yaşlandı denecekken filinta gibi karşımıza çıkıp, baklavalarıyla azmini ispat etmiştir o.Dünya Ticaret Merkezinde'ki bıyıklarını yolacakken önemli olanın oyunculuğu olduğu akla gelir.
Yıllar geçer ve günümüze yaklaşınca iki tane Cage görürüz; biri fantastizmle bugünden kopan ,diğeri tam olarak şu ana ait ve geleceği protesto eden ...Cage her zaman başarılıdır amma uç değildir,onun sevmeyeni yoktur mesela ama onların hepsi seveni de değildir.Çok yakışıklı sayılmaz kabul ama çirkin diyen de çıkmaz,çıkarsa da öldürün gitsin.

Şimdi bir yapma dişleri var beni sinir eden ,bir de Japon eşi -haşa ırkı mühim değil sadece son aşkı olması hasebiyle beni sinir etme şerefine ulaşmıştır-...Şaka bir yana sinemaya katkılarından ötürü teşekkür edilecek bir oyuncudur,ayrıca Dresden Files da niye tutulmadı anlamadım,param boşa gitti demesin ,dizi soğuktu -başrol sinirdi , mesela daha önce bahsettiğim Shane West'i burada değerlendirebilirdim bana kalsa,şöyle sert sert bakardı da karizması yürürdü en azından- onda sorun yok.


Not:Yeni nesillere tanıtın bu oyuncuyu ,mesela ilerde çoluğunuza anlatın sabah akşam. Mahallenize ismi verilsin diye başvurun belediyeye ailecek ve mümkünse meydana büstünü de isteyin. Oluşturduğunuz yardım fonuyla adına city of angel çeşmesi yaptırın ve içine bozuk para attırıp geceleyin cebe doldurun. Torunlarınızın kulağına Nicholas ismini 3 kere çığırın .Tüm bu saçmalalıkları yapmayı kafanıza takmanız bile delilik belirtisi olacağından ve de bahsi geçen cümleleri tartışmasız yadırgadığınız için ,hem kendinizle hem de hala sağlam olan aklınızla iftihar edin efenim saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BURAYA BAKIN BİR DAKİKA!


Burada bulunduğunuz her saniye yaşadığınız evrene büyük katkılar sağlayacak demek isterdim ... Ancak tek söyleyebileceğim, kahvenizi alın da oturun ... Yani demek istediğim, hoşgeldiniz her kimseniz...