Perşembe, Eylül 3

ÖLÜ GELİN-The Corpse Bride-Arşivimden:13



Eveeet,bir Tim Burton filminde daha birlikteyiz.Bu sefer Burton efendiye yine ne püskürdün vs demeyeceğim -bu sefer daha iyimser ,en azından kişiler içlerinde iyilik taşıyorlar ,fedakarlık yapıyorlar vs.-Tabi yine cinsler ama adamın tarzı bu - ,alıştık.Karakterlerin yüzde yetmişi ölü olsa da orjinaller - ölü olmalarıyla orjinaller zaten ne diyorum ben-.Nightmare Before Christmas filminden beri teknoloji epey gelişti çok şükür ve elimizde böyle bir film olabildi.Burton'un o filmini izleyenler zamanında güzel gözüken ama şimdi hamur topağı şekilleri gibi gelen görüntüleri hatırlayacaklar ve bana katılacaklardır. Hikayede asil iki ailenin kızı ve oğlu evlendiriliceklerdir.Her ne kadar başta ailerinin zoruyla bir araya gelselerde birbirlerine çabucak alışır ve sevebileceklerini anlarlar.Düğün provası kızın ailesi için çok önemlidir ,fakat damat Victor bir türlü yemini ezberleyememiştir ve prova tamamlanamaz.Issız ormanda sözleri tekrarlarken yüzüğü kuru bir dal sanarak ölü geline takar ve ölü gelin yattığı yerden kalkıp evlilik tekfini kabul ettiğini söyler ve böylece bir dizi olay gerçekleşir...




Eğlenceli ve de duygusal da olabilen bir film tabi daha çok finali.Peki seslendirenler kimler başta Johnny Deep tabi ki -bu çocuğa kesin ömürlük kontrat imzalattı Burton yahu ,ben de olsam öyle yapardım aferin- ölü gelinse ,Helena Bonhem Carter ,bu isim de kim denebilir ama Sweeney Todd'dan hatırlayabilirsiniz -yine Tim Burton filmiydi ve ikisi başroldeydi tabi bu daha önce çekildi-.

Zaten aman aman uzun değil o yüzden bu türü sevmeyen varsa da vakit kaybetmez fazla.Zevk alacağınıza inanıyorum sizin de .İzleyin,izleyin ve izleyin...

Not:Dikkatimi çeken daha doğrusu aşikar olan bir şey de ,filmden Viktorya dönemi -yine şu dönem- diye bahsedilmesi üstüne karakterkerin adının Victor ve Victorya olması ilginç değil mi?Bu işte Tim'in - kanka gibi oldu bu da saygım sonsuz efenim-parmağı olduğuna her iddiasına varım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BURAYA BAKIN BİR DAKİKA!


Burada bulunduğunuz her saniye yaşadığınız evrene büyük katkılar sağlayacak demek isterdim ... Ancak tek söyleyebileceğim, kahvenizi alın da oturun ... Yani demek istediğim, hoşgeldiniz her kimseniz...