Perşembe, Eylül 3

PENELOPE 2006- Arşivimden:12



Bu filmi tamamen sıkıntıdan seçtim ve konusunu okuyunca suratım çürümeye yüz tutmuş peynire bakar gibi oldu, domuz burunlu bir kız mı? Başka bir şey bulamadınız mı demiştim.Ne bileyim ayda üç gün kurt adama dönüşmek misal ,ürkütücü ama karizmatiktir.Öyle bir karakterden başta kaçar, sonra yapışırsınız .Peki ya domuzların belirgin fiziksel özelliklerine sahip - koca bir burun, benekler,kapkalın şahdamarı...-bir kıza karşı ne hissedersiniz? Neyse tüm bu saçma sorularla filme başladım.Doğrusu beni utandırdı Penelope.Sanki böyle bir şey gerçekten olmuş da ben de onu yargılayan insanladan biriymişim gibi. Olsun sonuçta şu an çok tatlı bir film olduğunu düşünüyorum.Kırmızı yeşil olan afişi hemen Amelia'yı hatırlatıyor ama filmin alakası yok tabi.Bir buçuk saati biraz geçkin olan filmden herhangi aksiyon olmasa da sıkılmadım.Zaten sonu için değerdi.Duygusal davrandığımı biliyorum sonunu ön plana çıkarmakla ama duygulardan arınamayız değil mi?Her neyse çok az filmin içeriğine geçeyim.Lanetlenmiş kız -domuz burunlu olarak vs. doğmuştur- ,laneti üstünden ancak olduğu gibi sevildiğinde kurtulacaktır.Tabi ne kadar zengin ve asil olsa da görüntüsü buna engel olmaktatır.Annesi de onu bebekliğinden beri koca adaylarını göstermek dışında insanlardan tecrit etmiştir.Fakat Penelope belli bir yaşa geldiğinde duruma isyan eder ve ne olursa olsun özgür kalmak ister.Olaylar hem onun hem de ailesinin hiç beklemediği şekilde gelişir.



Filmdeki kızımız Penelope -Christina Ricci- da başrol erkeğimiz Johnny de-James McAvoy- rollerine çok yakışmış.Tabi Johnn'yi görünce hey bu da kim dedim .Russell crowe'la ,Transformers'ta ünlenen çocuğun -Shia LaBeouf ,ne ilginç ad soyad diymi mitolojiden çıkmış gibi,merhaba ben LaBeouf ,Shia LaBeouf ismim bile yeter büyülüyorum değil mi?vs vs- kırması gibi geldi .Kendisini pek bir beğendiğim için -bazı oyuncular serseri gibi durur,hiçbirşey yapmaz ama yine de çeker ya bu da öyle- filmlerine doğru bir yolculuğa başlıcam efendim ,yazmaya değer olursa da paylaşacağım.



Zaman zaman Penelope'ye acıdığınız sahneler olsa da genel itibariyle gülümseten şeker bir film efenim .Özellikle masalımsı şeylerin günümüze uyarlanmasından zevk alıyorsanız buyrun. Hiddetle tavsiye ediyorum ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BURAYA BAKIN BİR DAKİKA!


Burada bulunduğunuz her saniye yaşadığınız evrene büyük katkılar sağlayacak demek isterdim ... Ancak tek söyleyebileceğim, kahvenizi alın da oturun ... Yani demek istediğim, hoşgeldiniz her kimseniz...