Çarşamba, Ağustos 26

İŞARET - MARKED- gece evi serisi - Kitaplarım:4



Sert başlamayacağıma söz verdim ama tutamayacağım kendimi, bu kadar olmaz ki! Okuyucuyu gerizekalı falan mı sanıyorsunuz yahu.Herşeyiyle basit bu kitap. Dili,konusu,kurgusu...Gece evi serisi diye bir şey duyunca 'vuu yoksa dadanabileceğim kitaplar bir arada mı? ' demiştim.Fantastik diyince akan sular durduğu için hemen gidip aldım.Birincisi kitabın puntosu o kadar büyük ki ve boşluklar bilmem neler de hat safhada ki süzseniz 150 sayfa etmez.İkincisi daha ilk sayfalardan uslübu itiyor - fazla basit -.Satır aralarına koyduğu dipnotlarsa bu kadar gereksiz olur.Mesela kızın yediği mısır gevreklerinin markasını ya da bir alışveriş dergisinin adını gerçekten çok merak ediyorduk ,sağolsun. Aslında değerlendirmeye almamam gerekirdi bu kitabı ama almayanlara küpe olsun diye yazıyorum.
Konusu Harry Potter'ın çakması diyebiliriz.Sadece bu sefer ki şimşek şekli gibi işaretlenmiş ,büyücülük okuluna giden bir çocuk değil,hilal şekliyle işaretlenmiş vampir okuluna giden bir kız...Okurken kendimi 15 yaşını aşamamış, ergenliğiyle başı dertte, sivilceli bir kız gibi hissettim .Tamam hitap ettiği kesim o yaşlardır belki ve ben bunu almadan önce farketmemiş olabilirim ama bu kitabın kalitesinin tartışılmasında onu öne geçirmez.
Bir de önsözde annemle yazdık yok bana fikirler verdi dememiş mi - sanki mucize yaratmış gibi-, testereyi alıp doğrayacaktım orada ikisini de.Oh,rahatladım sanırım bu kitapla kaybettiğim vakteydi isyanım.Beğenenlerden özür diliyorum benim gibi düşünenlereyse teşekkürlerimi sunuyorum...

Not:Bu kadar bayağı bir dil kullandığım için üzgünüm , kitaplara saygım vardır fakat kitap gibi olmayanlara değil...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BURAYA BAKIN BİR DAKİKA!


Burada bulunduğunuz her saniye yaşadığınız evrene büyük katkılar sağlayacak demek isterdim ... Ancak tek söyleyebileceğim, kahvenizi alın da oturun ... Yani demek istediğim, hoşgeldiniz her kimseniz...