Cuma, Ağustos 21

USUAL SUSPECTS - Olağan Şüpheliler-Arşivimden:5



1994 yapımı bir filmi bana ancak imdb'den 8 ve üzeri alırsa izlettirebilirsiniz.İşte o filmlerden biri de bu 'Olağan Şüpheliler'...Filmi bulduğumda akşam abimin gelmesini bekledim -ben kitaplar konusunda gurmeysem - kitap tadıcı demek istedim - abim de fimler konusunda öyledir- ki gelsin de 'hey bu filmi de nereden buldun ,takdir ettim valla ' desin istiyordum.Herneyse bir hevesle başladık filme, filme haksızlık yapmak istemiyorum ama ilk kısmında çok sıkıldık. Biraz aksiyona hazırlamıştık kendimizi sanırım. Zamanına göre zekice yapılmış iyi filmlerden,sadece biz önümüze pek çok pasta konulan bu dönemde , çikolatalı egzotik pastaları görünce bile üzerine atlayamayacağımız kadar tok oluyoruz.Benzetme garip oldu ama aklıma başka bir şey gelmedi.Yani filmi çok beğendim özellikle de sonu mükemmel sadece bundan bir 10 yıl önce izlemek ,filmi zirvemize taşıyabilirdi -tamam yaş meselesi hasebiyle algılama problemi yaşayabilirdim belki ama abim için en azından-.
Kısaca konusu şöyle:
Beş farklı adam -uğraştıkları işlerden ötürü her daim şüpheli olanlar- bir düzmece gözaltıyla hapse atılır . Zamanla birlik olurlar ve çıkınca güzel soygunlar yaparlar.


Kaiser Söze ise ismi var cismi yok bir kişilik olarak onları bir hayli tırstırır çünkü o bütün pis işlerin babası herkesin korkulu rüyasıdır.
Tabi kimsenin adı dışında onu görüp tanımaması işleri daha da karıştırır.Polis ise topladığı tüm kanıtlarla bu adamın ancak ismine ulaşabilir.

Aslında dibinizde duran ,en sefil kişiliğe bürünen kişinin Kaiser Söze olduğunu nereden bilsinler tabi işte filmi de asıl bu noktada takdir ediyorsunuz zaten yani son 5 dakikada...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BURAYA BAKIN BİR DAKİKA!


Burada bulunduğunuz her saniye yaşadığınız evrene büyük katkılar sağlayacak demek isterdim ... Ancak tek söyleyebileceğim, kahvenizi alın da oturun ... Yani demek istediğim, hoşgeldiniz her kimseniz...