Cumartesi, Ağustos 15

STARDUST - YILDIZ TOZU - arşivimden:3


Fantastik filmler ararken tesadüfen bulduğum filmlerden biri daha 'STARDUST'...
İsmi gayet soft görüldüğü gibi... Adı aşırı dikkat çekici ve iddialı olan, ama içi pek bir fos çıkan fimlerden olmamasıyla bir sıfır önde zaten.Kulağımda Nil'in 'yalnızlardayım' parçası çalmakta ve yazarken konsantre güçlüğü çekiyorum ama elden ne gelir, içimden geldiyse yazmak zorundayım, sabahın körü bile olsa...Şimdi içeriğe geçelim,efendim bir sitede aynen şöyle anlatmışlar: ''Viktorya döneminde, adını kendini Perili Ülke ile ayıran duvardan alan Duvar Köyü'nde yaşayan genç Tristran, köyün en güzel kızı Victoria'a aşık olur. Victoria'nın kalbini kazanmak için ona gökyüzünde kaydığını gördükleri bir yıldızı bulup getireceğinin sözünü verir. Bu yemin uğruna duvarın öte yanına, gizemli ve yasak diyarlara adım atar. ''
Evet ve bu yazıyı çıkış noktası yapalım, birincisi karakterin adı Tristan yani oradaki eklenti 'r' yok .Bu şundan dolayı battı,farklı farklı yerlerde aynı yazıyı copy-paste etmişler değiştirmeden, böylece bir sürü Tristran'ımız olmuş...Benim güvenilir kaynağım imdb'dir kardeşim ,yazarlar güzelce kim neyi oynuyor ,başka hangi haltlarda rol almış yazarlar, puanını da yapıştırırlar yanına .Nası bilmem tüm siteler referans olarak o puanı gösterir olmuş.Bir de sayfa sonunda bir yorumlar olur ,yorum yapan yıldız da verir filme.Ben genelde o yorumu değil de başlığını okurum.Mesela adam yazmıştır direk 'boring' diye ,e ben de gözden çıkarırım hafiften filmi izlemediysem,hani o değerli vaktim(!) ' boring' bir filmle kaybolmasın diye.Biraz önyargı ama neyse bu gereksiz ayrıntıdan sonra diğer bir gereksiz ayrıntıya zıplayalım,Viktorya döneminde denmiş,bu dönem neyin nesi ya orada burada adı geçiyor ama,80 yıl hükümranlık yok işte cahil bilimadamları falan filan lafı edilmiş ama tatmin eden birşeye rastlamadım şimdilik bilahare araştırırım artık.

Konuyla bağlantılı kalan yazı ise filmin sadece giriş kısmını anlatıyor ve onu okuyunca daha farklı bir imge oluşuyor fimle ilgili.İşte yakışıklı delikanlı gidecek,bildiğimiz beş köşeli yıldızı, çeşitli zorluklara göğüs gerip, koparıp getirecek gibi .Derken bir de bakıyorsunuz ilk yirmi dakikada o kadar da özel bir şey yok,diyorsunuz haydi bir 15 dakika daha şans vereyim .Gittikçe eh iyiye gidiyor diyorsunuz .Ne de olsa film 2 saati aşkın önyargılı olmamak gerek benim gibi.En azından bekledim ve bir saat sonunda film o fantastik,masalsı halini hakkıyla almaya başladı ve sonuna doğru zirve yaptı.Bittiğinde çok güzel bir duygu bıraktı, yani gayet güzel bir film.Masallardan hoşlanmıyorsanız belki sevmezsiniz .Bilmiyorum bana 50 yıl geçse seveceğim gibi geliyor.
Bunun dışında aman spoiler veririm ,beni taşlarlar gibi bir kaygım hiç olmadı,yine de daha fazla içerik yazmayacağım, çok ısrar ederseniz belki bir kaç işe yaramaz ayrıntı.Mesela Tristan başta şaşkolozken sonra Robert De Niro'nun -evet o da bu filmde kendisini böyle bir filmde görmek de nasipmiş- desteğiyle yağız bir delikanlı oluveriyor -uzun saç kullansın hep-. Charlie Fox yani Tristan'ı oynayan kişilikse yeni yeni filizlenen bir oyuncu ,hoşgelmiş bol bol oynasın işallah... Buysa küçük bir ipucu yıldız denilen şey aslında prenses gibi bir kız...
Film kitaptan uyarlanmış keşke önce kitabını okusaydım ama artık çok geç, en iyisi seneye kadar bekleyip filmi unutmak ve sonra okumak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BURAYA BAKIN BİR DAKİKA!


Burada bulunduğunuz her saniye yaşadığınız evrene büyük katkılar sağlayacak demek isterdim ... Ancak tek söyleyebileceğim, kahvenizi alın da oturun ... Yani demek istediğim, hoşgeldiniz her kimseniz...