Pazartesi, Ağustos 17

FINDING NEVERLAND-DÜŞLER ÜLKESİ- Arşivimden:4



Neverland...Evet var olmayan düşler ülkesi orası.Filmin adı, konusunun olduğundan çok daha fantastik olacağına inandırıyor fakat işin aslı Peter Pan hikayesinin J.M. Barrie tarafından yazılış aşamasına dayanıyor . J.M’in yazdığı son oyun sosyete izleyiciler için hayal kırıklığı olmuştur . Bunun üzerine ilham perisini aramaya Londra’daki parktan başlar. Tesadüfen karşılaştığı Davies ailesi ise onun için kurtarıcı olacaktır tabi Barrie –Johnny Depp-de onlar için öyle… Babaları ölmüş dört çocuk ve anneleri – Kate Winslet- başta hayattan pek de zevk almazken bu yazarla işler çok daha eğlenceli hal alır.Barrie bu ailenin en iyi dostu olur ve onlara umut aşılar ,bu arada oyununu da çocuklarla birlikte olduğu zamanlardan ilham alarak yazmaya devam eder.

Sonuçsa harika olur ,tabi hayatın neler getireceğini bilemezler , tıpkı bayan Davies‘in hastalığının onun daha fazla yaşamasına izin vermeyeceğini tahmin edememeleri gibi.Aslında filmin sonuna doğru gerçekleşen bu olay pek de şaşırtmıyor yani zaten durgun bir akışı var ve her anda hem mutluluk hem burukluk hissi var. Bu kötü son demek değil tabi hayal gücü ve umut her şeye rağmen devam edecek çünkü…

Çok küçük ayrıntılarla sıkmak istemedim hatta bilinmesi gerekenden fazlasını söyledim yine ama olsun. Güzel bir film, sadece o kırık mutluluk havası azıcık dürtüyor insanı sanki duygular çok daha sert ve coşkulu verilmeliymiş gibi . Belki hayata biraz kesin çizgiler atfettiğimiz için ya da ben öyle düşünüyorum…Ayrıca Depp de Kate de de gayet kıvamında bir rol sergilemişler beklendiği gibi...

Böyle film mi anlatılır seslerini duyar gibiyim.Doğrusu bence de anlatılmaz .Fakat ben bir eleştirmen olacağımı vaat etmedim zaten. Yazmak istediklerimi , istediğim şekilde yazmak benimkisi.He bir de şu var , her yazar bir fikir ya da yorum yazarken öznellik taşır ama ben yazar olmadığım için bu öznellik hat safhada .Bunun göz önüne alınması iyi olur demek isteğim kellemi vurdurmadan önce. ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BURAYA BAKIN BİR DAKİKA!


Burada bulunduğunuz her saniye yaşadığınız evrene büyük katkılar sağlayacak demek isterdim ... Ancak tek söyleyebileceğim, kahvenizi alın da oturun ... Yani demek istediğim, hoşgeldiniz her kimseniz...