Cuma, Ağustos 21

My Blueberry Nights-arşivimden:7


Soluk almadan bir şey söylemem gerek , neden bizimkiler bu filmi 'Benim aşk pastam' diye mutasyonlamış anlamadım,adını koymuş adamlar ne ilgi çekmeye çalışıyorsun daha fazla.Böyle bir afişe aşk pastam dersen pek de doğru çağrışımlar yapmaz ayrıca . Yabanmersinli gecelerim Türkçesi, ee adı bu diye izlemeyen izlemesin .Herneyse sinirimi attığıma göre filmden tıngırdatalım biraz da. Filmin kadrosu gayet tanıdık Jude Law ,Norah Jones,Natali Portman,Rachel Weisz...Norah Jones 'u görmek sürpriz oldu tabi ben onu somewheeeeree over the rainbooww diye şakırken bilirdim, demek buraya da el atmış, fena olmamış aslında birazcık tepkisiz bir hali olsa da film boyunca,belki rolü gereğidir neyse oyunculuk hakkında pek bir bildiğim yok.
Elizabeth -Norah Jones- sevgilisi tarafından terkedilen bilmem kaç milyon kadından biridir .Bu mutsuz zamanlarında Jeremy'nin -Jude Law- işlettiği cafeye gelmeye başlar tabi bu sırada birbirleriyle dertleşebilecek kadar yakınlaşırlar.Elizabeth üzerinde yük gibi duran ruh haliyle yollara düşer ve bir yılda farklı şehirlerde basit işlerde çalışmaya başlar ,tabi hikayenin büyük çoğunluğu burada devam ediyor.Birbirinden farklı ve berbat yaşamları olan insanlarla arkadaşlık edince kendi durumunu kabullenmesi daha da kolay oluyor...Film son 10 dakikaya girdiğinde yeter artık dön git sarıl şu Jeremy'e de kurtulalım diye bağırmaya başladım -içimden tabi yan odada babam vardı-. Bu arada Jeremy ve Elizabeth dipdibe sanılmasın garibanların mutluluğu
son sahneye saklanmış ...

Meşhur kapağa konu olan sahne de o zaten, birkaç saniye
olmasına rağmen onikiden vuruyor ve filmin havasına öylesine oturuyor ki...
Genel itibariyle durgun,pasif bir hali var yani filmi izlerken pozisyonunuz hiç değişmiyor,tansiyonunuz yükselmiyor ya da.Ben bittikten sonra sevdim ,izlerken bumu yani demiştim oysa...Hani birini ilk defa görürsünüz ,o an hoşlandığınızın farkına varmazsınız ama saatler sonra kafanızda kalan imgesini ıcık-bıcık edince beğenmeye başlarsınız ya , film de aynen öyle .Garip duygular yaşamaya birebir ...
Not:Bu yaban mersini hikayesi ne derseniz anlatayım:
Jeremy yenilmemesine rağmen her gün bir tane yabanmersinli pasta koyar cafeye , Elizabeth ise kaderi her akşam çöpe dökülmek olan bu pastayı her geldiğinde afiyetle mideye indirir böylece yabanmersinli geceleri olur efenim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BURAYA BAKIN BİR DAKİKA!


Burada bulunduğunuz her saniye yaşadığınız evrene büyük katkılar sağlayacak demek isterdim ... Ancak tek söyleyebileceğim, kahvenizi alın da oturun ... Yani demek istediğim, hoşgeldiniz her kimseniz...